آغاز يازدهمين مسابقه بزرگ كتابخواني كتاب 57 :: سایت رسمی موسسه کتاب 57
آغاز يازدهمين مسابقه بزرگ كتابخواني كتاب 57
آغاز يازدهمين مسابقه بزرگ كتابخواني كتاب 57

دهمين مسابقه كتابخواني (مسابقه منظومه خسرو و شيرين) در در تاريخ شنبه 24 آبان 1397 به پايان رسيد.

 به ياري خداوند يازدهمين مرحله از مسابقه كتابخواني سايت كتاب 57 با كتابي ارزشمند از گنجينه زبان فارسي ،با مثنوي ليلي و مجنون آغاز مي‌گردد.

 

جوايز يازدهمين مسابقه كتابخواني:

 يك جايزه 57 ميليون توماني به يك نفر

 و 12 جايزه يك ميليون توماني براي 12 نفر

 

براي شركت در اين مسابقه كتابخواني، كافي است كتاب ليلي و مجنون را خريداري نموده و به سوال تستي آن پاسخ صحيح دهيد.

 كتاب ارزشمند از گنجينه زبان فارس، مثنوي ليلي و مجنون با چاپ زيبا و جلد سخت

 

مهلت شركت در مسابقه: تا روز 29 اسفند 1397 

 

ليلي و مجنون نام مجموعه شعري از نظامي گنجوي شاعر پرآوازه ايراني است. اين مجموعه سومين مثنوي از مجموعه مثنوي‌هايي است كه به خمسه نظامي معروفند.


اگرچه نام ليلي و مجنون پيش از نظامي گنجوي نيز در اشعار و ادبيات فارسي به چشم مي‌خورد، ولي نظامي براي نخستين بار، آن را به شكل منظومه‌اي واحد به زبان فارسي در ۴۷۰۰ بيت به درخواست پادشاه شروان به نظم كشيد. نظامي خود از بابت اين سفارش ناراضي و بي‌ميل بوده‌است و كار را در چهار ماه به پايان برده‌است.

وزن اين مثنوي جديد بوده و پس از نظامي شعراي زيادي در اين وزن داستان‌هاي عاشقانه سروده‌اند. همچنين ده‌ها شاعر در ايران، هند و تركستان منظومه‌هايي را به استقبال از ليلي و مجنون نظيره پردازي كرده و شعراي ديگري نيز به داستان نظامي شاخ و برگ بيشتري افزوده يا آن را تغيير داده‌اند.

منظومه ليلي و مجنون در مقايسه با منظومه خسرو و شيرين از همين شاعر، به درك تفاوت‌هاي فرهنگي اعراب و ايرانيان كمك مي‌كند. شخصيت‌هاي داستان در روايت نظامي قراردادي بوده و تحول زيادي از حوادث داستان نمي‌پذيرند. منظومه ليلي و مجنون به زبان‌هاي مهم غربي ترجمه و منتشر شده‌است.

تاريخ : سه شنبه 20 آذر 1397  


لحظه به لحظه همراه با میز برندگان




⬅️  به جزء پنجشنبه ها و ايام تعطيل؛ از ساعت 9 الی 13 به وقت تهران؛ با احترام پاسخگوی شما هستیم:

⬅️ تلفن دفتر قم : 36624915 25 98 98+ .... تلفن دفتر دبی: 8186 435 50 971+

⬅️ ما حداکثر 10 روزه، جوایز برندگان را به حساب شان واریز می نمائیم. پس از دریافت جایزه خود، اگر صلاح دانستید سایت کتاب 57 " ketab57.ir " را به دیگران معرفی کنید

⬅️ اگر شما نویسنده هستید، مقدمه کتاب خود را به کانال تلگرام کتاب57 ارسال فرمایید. ما 57 جلد کتاب شما را جهت اهداء به مناطق محروم خریداری می نمايیم.